AliExpress Kargo Kaç Günde Gelir ? Kargo Ne Zaman Bana Ulaşır?

EN ERKEN SÜRELER

Ben ücretli DHL, UPS gibi kargolar kullanmadım; ama onların 1 haftada teslimat yaptığını arkadaşlarımız paylaştı. Ben en erken 13 günde China Post Registered Air Mail ile aldım. 11 günde PostNL ile alan arkadaşlar var. Kargoların toplu olarak çıkış yaptığı ve alındığı periyotlar var. Bu periyotlara denk gelirse en erken belirttiğim sürelerde kargo size ulaşıyor. Denk gelmezse süre baya bir uzuyor. İstisna ise PostNL’dir. Ülkemize ertesi gün giriş yapıyor. Bu posta şirketinin dezavantajı ise Çin’deki kurye ilk önce Hollanda’ya taşınıyor ardından ülkemize geliyor. Geçtiğimiz aylarda çok hızlı olan PostNL ücretsiz olarak sunulduğunda yine hızlı ancak geçtiğimiz aylara göre hızında gecikme var yine 20 günden az sürede teslimat söz konusu.

Bu şirketlerin (DHL, UPS) hariç, ülkemizdeki dağıtımcısı PTT’dir. PTT’nin http://gonderitakip.ptt.gov.tr adresinden kargo kodu verildikten 2-3 hafta sonra takibini yapabilirsiniz.




EN UZUN SÜRELER

China Post Registered Mail ile 13 günde aldığımı yukarıda yazmıştım. Geçtiğimiz kış yaklaşık 40 günde aldım. Satıcı kargo kodunu sisteme girdiğinden sonraki gün ülke dışına çıktığına dair ibare vardı yaklaşık 1 ay o ibarede kargo kaldı. Sonrasında güncellemeler geldi ve ürün elime ulaştı. China Post Small Packet Plus gibi takipsiz (yani ülkemizde takibi olmayan/PTT sisteminde takip edilemeyen, sadece sayılardan ibaret ya da YT, Yawen gibi kargolar) en geç gelen kargolardır. Bu sene 52 günde elime ulaşan paket, geçtiğimiz sene 65 günde ulaştı. Takipsiz olan kargolarda koruma sürenize dikkat etmelisiniz.

Koruma süreniz içerisinde bu ürün gelmezse dilerseniz satıcıya mesaj atarak süreyi uzatırsınız. Dilerseniz Open Dispute linkinden uyuşmazlık(tartışma, itiraz) açabilirsiniz.



Dün arkadaşıma teslim edilen 15 günde eline ulaşan kargo takip kodunu paylaşıyorum: RS077314632CN, RF261603212CN (China Post Registered Air Mail)

Yorum Gönder

0 Yorumlar
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.